Dansk | 2. klasse | Når enden er god...

kr. 139,95
1-2 dages levering
Varenummer
1002-D2.1
Dit barn bliver en hurtigere og sikrere læser og staver, når det kan genkende de lyde og bogstaver, der står til sidst i et ord. Og det er lige præcis
Læs mere
Velegnet til:
  • Alfabetet
  • Hukommelse
  • Kognitive færdigheder
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Swipen voor 2 additionele foto's
Hvad gør dette produkt særligt
Dit barn bliver en hurtigere og sikrere læser og staver, når det kan genkende de lyde og bogstaver, der står til sidst i et ord. Og det er lige præcis, det I kan træne, når I spiller "Når enden er god".

Kortene giver jer 2 spillemuligheder:

1.    Edderkoppespil
2.    Klask en makker

Hvordan spiller I (husk at vælge niveau, inden I går i gang):

Edderkoppespil:
  • Læg bogstavkortene i en cirkel og billedkortene i en bunke på midten
  • Første spiller vender øverste billedkort (fx løve), siger ordet tydeligt og lægger kortet ud for det bogstavkort, som ordet ender på (_e).
  • Næste spiller tager et nyt kort (fx nød) og lægger det ud for (_d).
  • Sådan skiftes man, indtil én kan lægge sit kort, hvor der i forvejen ligger et kort, - så er der stik. Fx løve og bamse giver stik, da de ender på samme lyd.
  • Spilleren med flest stik vinder.
Klask en makker:
  • Spred billedkortene ud på bordet med billedsiden opad
  • Læg bogstavkortene i en bunke med bagsiden opad og vend det øverste bogstavkort (fx _sk). Sig lyden højt.
  • Nu gælder det om først at klaske de billedkort, der ender på samme lyd/bogstaver (fisk, busk, vask, pisk).
  • De billedkort, man klasker rigtigt på, vinder man. 
  • Spilleren med flest kort til sidst vinder.
Spillet indeholder 84 kort - fordelt på 2 niveauer.

Niveau 1:  træner de vigtige udlyde, vi tit møder, og som kan drille.
Niveau 2:
er for de børn, der er klar til en ekstra udfordring. Her er ofte to konsonanter i udlyd.

Skønne sidegevinster ved spillet:
1.    Du kan støtte dit barns lyst til at lære
2.    I kan være sammen uden skærme
3.    Du kan følge med i, hvad dit barn kan
4.    Det styrker dit barns sociale kompetencer - også

Alder: 2. klasse

Produktinformation
Varenummer 1002-D2.1
Alder 7 år, 8 år, 9 år
Velegnet til Alfabetet, Hukommelse, Kognitive færdigheder
Brand Time2Learn
Funktion Alfabetet, Hukommelse, Indlæring, Kognitive færdigheder, Kommunikation, Koncentration, Logisk tænkning, Læsefærdigheder, Problemløsning, Samarbejde, Selvhjulpenhed, Selvværd, Skrivefærdigheder, Sprog- og sprogforståelse
Materiale Papir
Ta' med: i sommerhuset
Fagområder/Udvikler kompetencer inden for og kendskab til: Dansk
Diagnoser/Særlige behov/Handicap: Indlæringsvanskelighed, Opmærksomhedsforstyrrelse, fx ADHD