Dansk | 2. klasse | Når enden er god...
149,95 kr.
På Lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
1002-D2.1
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot
Dit barn bliver en hurtigere og sikrere læser og staver, når det kan genkende de lyde og bogstaver, der står til sidst i et ord.
Velegnet til:
- Alfabetet
- Hukommelse
- Kognitive færdigheder
- 0 mdr.
- 3 mdr.
- 6 mdr.
- 9 mdr.
- 1 år
- 18 mdr.
- 2 år
- 2,5 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- 6 år
- 7 år
- 8 år
- 9 år
- 10 år
- 11+ år
- Senior
Hvad gør dette produkt særligt
Dit barn bliver en hurtigere og sikrere læser og staver, når det kan genkende de lyde og bogstaver, der står til sidst i et ord. Og det er lige præcis, det I kan træne, når I spiller "Når enden er god".
Kortene giver jer 2 spillemuligheder:
1. Edderkoppespil
2. Klask en makker
Hvordan spiller I (husk at vælge niveau, inden I går i gang):
Edderkoppespil:
Niveau 1: træner de vigtige udlyde, vi tit møder, og som kan drille.
Niveau 2: er for de børn, der er klar til en ekstra udfordring. Her er ofte to konsonanter i udlyd.
Skønne sidegevinster ved spillet:
1. Du kan støtte dit barns lyst til at lære
2. I kan være sammen uden skærme
3. Du kan følge med i, hvad dit barn kan
4. Det styrker dit barns sociale kompetencer - også
Alder: 2. klasse
Kortene giver jer 2 spillemuligheder:
1. Edderkoppespil
2. Klask en makker
Hvordan spiller I (husk at vælge niveau, inden I går i gang):
Edderkoppespil:
- Læg bogstavkortene i en cirkel og billedkortene i en bunke på midten
- Første spiller vender øverste billedkort (fx løve), siger ordet tydeligt og lægger kortet ud for det bogstavkort, som ordet ender på (_e).
- Næste spiller tager et nyt kort (fx nød) og lægger det ud for (_d).
- Sådan skiftes man, indtil én kan lægge sit kort, hvor der i forvejen ligger et kort, - så er der stik. Fx løve og bamse giver stik, da de ender på samme lyd.
- Spilleren med flest stik vinder.
- Spred billedkortene ud på bordet med billedsiden opad
- Læg bogstavkortene i en bunke med bagsiden opad og vend det øverste bogstavkort (fx _sk). Sig lyden højt.
- Nu gælder det om først at klaske de billedkort, der ender på samme lyd/bogstaver (fisk, busk, vask, pisk).
- De billedkort, man klasker rigtigt på, vinder man.
- Spilleren med flest kort til sidst vinder.
Niveau 1: træner de vigtige udlyde, vi tit møder, og som kan drille.
Niveau 2: er for de børn, der er klar til en ekstra udfordring. Her er ofte to konsonanter i udlyd.
Skønne sidegevinster ved spillet:
1. Du kan støtte dit barns lyst til at lære
2. I kan være sammen uden skærme
3. Du kan følge med i, hvad dit barn kan
4. Det styrker dit barns sociale kompetencer - også
Alder: 2. klasse
Produktinformation
Varenummer | 1002-D2.1 |
---|---|
Alder | 7 år, 8 år, 9 år |
Velegnet til | Alfabetet, Hukommelse, Kognitive færdigheder |
Brand | Time2Learn |
Funktion | Alfabetet, Hukommelse, Indlæringsevne, Kognitive færdigheder, Kommunikation, Koncentration, Logisk tænkning, Læsefærdigheder, Problemløsning, Samarbejde, Selvhjulpenhed, Selvværd, Skrivefærdigheder, Sprog- og sprogforståelse |
Materiale | Papir |
Ta' med: | i sommerhuset |
Fagområdet/Udvikler kompetencer indenfor og kendskab til | Dansk |
Diagnoser/Særlige behov/Handicap: | Indlæringsvanskelighed, Opmærksomhedsforstyrrelse, fx ADHD |
Login and Registration Form