Osmo Coding Duo | 2 player

kr. 229,95
På Lager – levering 1-2 hverdage.
Varenummer
1009-902-00006
For at spille OSMO Coding Duo kræves det, at I allerede har BÅDE OSMO Coding Awbie og OSMO Coding Jam.
Læs mere
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Swipen voor 3 additionele foto's
Hvad gør dette produkt særligt

De seje figurer Awbie og Mo i Osmo Coding Duo spillet åbner op for nye lege for dig, der allerede har Osmo Coding Awbie og Osmo Coding Jam.

OBS: Spillet kræver også en base+reflector til enten iPad eller iPhone, som sælges seperate eller som del af vores Osmo kits, hvor der også er flere spil med. I kits er der en iPad base+reflector som standardudstyr.

Osmo Coding Duo er et spil i Osmo-serien, hvor der for første gang er lagt op til 2 player-aktivitet, hvor begge børn styrer hver sin figur på samme bane  - der skal samarbejdes, mens børnene koder hver sin figur.

Dit barn kan sagtens kode sammen med en kammerat i de to andre kode-spil "Awbie" og "Jam", men i Coding Duo er de to fjollede kode-figurer Mo og Awbie på spil på skærmen samtidig. 

Når børnene skal spille Coding Duo, kan de derfor sidde foran Ipad eller Iphone skærmen og lave hver sit kode-spor hved siden af hinanden. De kan styre hver sin figur, så Mo og Awbie følges ad i spillet på skærmen og løse de udfordringer, der viser sig på banen. 

Den bane, som børnene skal kode Mo og Awbie igennem, er af den slags, hvor figurerne skal styres til at springe over huller, klatre, samle ting op og løse forskellige små udfordringer for at komme fra startlinjen til målstregen.

Vi anbefaler Osmo Coding Duo til børn fra 5 år, som allerede har erfaring med at spille Osmo. 

For at spille Osmo Coding Duo kræves det, at I allerede har BÅDE Osmo Coding Awbie og Osmo Coding Jam.

Alle 3 Osmo Coding - spil kan spilles på både Ipad og Iphone, og de kræver alle, at I også har en Osmo base+reflektor, som I kan købe her i Legeakademiets webshop enten seperat eller i et af vores Osmo kit, hvor du får både base+reflektor og nogle lærende og sjove aktiviteter alt efter, hvilket kit, I vælger. 

OM OSMO CODING:

Osmo Coding er fidusen, at dit barn får en helt konkret oplevelse af, hvordan det rent tekniske ved computerkodning egentlig foregår.

Logikken bag kodning af både programmer, spil og apps er, at man skriver en række kommandoer på et teknisk "sprog", og så giver man computeren besked om at udføre rækken af kommandoer. Om det er en række bolde, der hopper rundt på skærmen og blinker eller en indviklet algoritme, der udfører komplicerede beregninger af en komets bevægelser, kommer helt an på, hvilke kommandoer, kode-personen har skrevet i koden.

I OSMO Coding bliver forbindelsen mellem en besked eller en kommando og en figurs bevægelser gjort helt håndgribelig og konkret. Dit barn skal ikke skrive kode, men sætte brikker sammen med bevægelser. Dit barn kan vælge mellem brikker med forskellige retninger og bevægelser, og så kan barnet også vælge, hvor mange gange, bevægelsen kan udføres.

Sådan her: Skal figuren fx gå 2 skridt frem, hoppe 3 skridt over en flod og så samle en fjer op og kilde monstret, kan man sætte brikker sammen, der til sammen skaber præcis denne række kommandoer - og så trykke på "play" knappen. Så udfører figuren kommandoen. På den måde bliver den abstrakte forbindelse mellem en kode og handlinger på en skærm gjort både sjov og forståelig selv for børn ned til 5 år. 

OM OSMO: 

Osmo er en genial måde at få digital læring og leg til at spille sammen med analog (dvs "i det virkelige liv") læring og leg. Din Ipad eller Iphone bliver til en OSMO ved, at du stiller dit device på en Osmo base og sætter den røde "reflector" på foroven. Så downloader du appen til spillet/aktiviteten. Nu kan det, dit barn laver foran skærmen, opfattes af Osmo - og så er I i gang.

Om I skal lave musik, tegne figurer, løse gåder, lære tal og bogstaver eller køre med racerbiler, kommer helt an på, hvilke Osmo spil, I har købt. Interaktionen mellem det, dit barn laver foran skærmen og det, der vises på skærmen, er helt unik, og det udfolder på smukkeste vis, hvordan intelligent teknologi og menneskelig kreativitet supplerer hinanden.

Hvorfor Osmo?

Osmo har vundet mange priser og har legetanternes varmeste anbefalinger som en fremragende måde at hjælpe dit barn til større forståelse for teknologi og kodning - men også som en virkelig opfindsom måde at øve grundlæggende kompetencer som talgenkendelse, matematik, stavning, skrivning, kreativitet, musikkomposition og kreativitet.

Det her er fuldstændigt genialt og uden sidestykke. Da vi så det på en legetøjsmesse, gik vi bare totalt i koma. Osmo er bare lige det, der gør, at den teknologiske udvikling med Ipads og Iphones i alle hjem også bliver en positiv udvikling af børns aktive læring. 

Over 22.000 skoler verden over elsker Osmo og fortæller om, hvordan elevernes motivation boomer, når de arbejder med Osmo. Firmaet bag Osmo hedder Tangible Play og blev startet i 2013 af Pramod Sharma og Jerome Scholler, begge fædre til små børn. I starten lancerede de 3 Osmo-sæt, nemlig Words, Nweton og Tangram - og folk elskede dem. Derfor fortsatte de udviklingen af det, der er i dag virkelig er noget af det bedste hos Legeakademiet. 

Hvad kræver Osmo?

Alle Osmo aktiviteter kræver:

  • en Ipad eller Iphone i de nedenfor nævnte modeller
  • en base og en reflektor, der passer til dit device
  • et eller flere spil som fx 
  • eventuelt særligt udstyr, som heldigvis følger med det spil, der kræver dette udstyr.
  • En app, som du downloader fra App store, når du er klar til at spille.

iPad 2, iPad (3rd Generation), iPad (4th Generation), iPad (5th Generation), iPad (6th Generation), iPad Mini, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPad Mini 4, iPad Air, iPad Air 2,  9.7-inch og 10.5-inch iPad Pro.  iPhones: iPhone 6, 6s, 6 Plus, 6s Plus, 7, 7 Plus, 8 and 8 Plus.

Fra 5- ca 12 år. 

Produktinformation
Varenummer 1009-902-00006
Alder 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år