Matematik | 2. klasse | Hundepositioner

149,95 kr.
På lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
1002-M2.1
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot

Alle vores spil fra Time2Learn giver dig mulighed for at følge dit barns læring og udvikling på nært hold. Og dit barns selvværd styrkes samtidig.

Læs mere
Velegnet til:
  • Hukommelse
  • Indlæring
  • Tal- og mængdeforståelse
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Herlige og særlige egenskaber
Alle vores spil fra Time2Learn giver dig mulighed for at følge dit barns læring og udvikling på nært hold. Og dit barns selvværd bliver samtidig styrket.

Det sker efter devisen: Nærvær, samvær og læring.

Når I spiller Hundepositioner, træner dit barn talforståelse, lige og ulige tal og positionssystemet.

Dit barn lærer blandt andet, hvordan flercifrede tal er opbygget, og hvilken plads 1'ere, 10'ere, 100'ere og 1000'er har.

Hundepositioner kan spilles på flere måder. Her er 2 forslag:

Spil 1, spiller I ligesom vi spillede med bilkort, da vi var børn.

Spil 1 - Hundepositioner:
.    Bland kortene og fordel dem mellem jer.
.    Hold kortene så øverste kort ses.
.    Første spiller vælger, om der skal spørges om enere, tiere, hundreder eller tusinder.
.    Den spiller, der har flest i den pågældende position, vinder. Fx vinder 502 over 1222, hvis der blev spurgt om hundreder. Hvis der blev spurgt om enere, hvor man har lige mange, så vinder den, der har det højeste tal.
.    Man skiftes til at spørge.
.    Den, der får flest stik på en runde, har vundet. Eller spil til én har vundet alle kortene.

*Hvis jeres barn har svært ved at forstå systemet, så anvend evt. konkrete materialer. Fx sten i forskellige størrelser, så dit barn kan se forskellen på tallenes værdi. Skriv 1, 10, 100 og 1000 på stenene (Se foto) (I kan også bruge papirstykker i forskellige størrelse og farve)
         
Spil 2 - Krig med lige eller ulige tal:
.    Sæt tiden til 10-15 minutter.
.    Bland kortene og fordel dem mellem jer.
.    Læg kortene i hver sin bunke.
.    Inden første kort vendes bestemmer første spiller, om der spilles om flest lige eller ulige tal.
.    Begge vender det øverste kort i bunken.
.    Den der har flest af de valgte tal (lige eller ulige) vinder runden. Fx Hvis der spilles om flest ulige tal i tallet 3158 og 2654, så vinder 3158, da 3,1,5 er ulige, og der kun er ét ulige tal i 2654 nemlig 5.
.    Vinderen vælger, om der spilles om lige eller ulige tal næste gang.
.    Får man samme antal lige/ulige tal, er der krig. Alle lægger 3 kort med bagsiden op og vælger selv et kort.
.    Den spiller med flest af de valgte slags tal, vinder alle kortene

Spillet er velegnet til at spille både hjemme og i skolen.

Alder: 2. klasse
Produktinformation
Varenummer 1002-M2.1
Alder 7 år, 8 år, 9 år
Velegnet til Hukommelse, Indlæring, Tal- og mængdeforståelse
Brand Time2Learn
Funktion Hukommelse, Indlæringsevne, Kognitive færdigheder, Koncentration, Logisk tænkning, Problemløsning, Samarbejde, Selvhjulpenhed, Selvstændighed, Tal- og mængdeforståelse
Ta' med: i haven, i sommerhuset
Fagområdet/Udvikler kompetencer indenfor og kendskab til Matematik, Naturvidenskab
Diagnoser/Særlige behov/Handicap: Indlæringsvanskelighed, Koncentrationsbesvær