Matematik | 2. klasse | Hundepositioner

199,95 kr.
På lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
1002-M2.1
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot
  • Udvikler dit barns evne til at huske mens I leger.
  • Gavner indlæringen hos dit barn. Du kan aktivere indlæringsevnen med både byggeleg, opgavehæfter og når dit barn har gang i kroppen.
Læs mere
Velegnet til:
  • Hukommelse
  • Indlæring
  • Tal- og mængdeforståelse
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Herlige og særlige egenskaber
Alle vores spil fra Time2Learn giver dig mulighed for at følge dit barns læring og udvikling på nært hold. Og dit barns selvværd bliver samtidig styrket. Det sker efter devisen: Nærvær, samvær og læring. Når I spiller Hundepositioner, træner dit barn talforståelse, lige og ulige tal og positionssystemet. Dit barn lærer blandt andet, hvordan flercifrede tal er opbygget, og hvilken plads 1'ere, 10'ere, 100'ere og 1000'er har. Hundepositioner kan spilles på flere måder. Her er 2 forslag: Spil 1, spiller I ligesom vi spillede med bilkort, da vi var børn. Spil 1 - Hundepositioner: .    Bland kortene og fordel dem mellem jer. .    Hold kortene så øverste kort ses. .    Første spiller vælger, om der skal spørges om enere, tiere, hundreder eller tusinder. .    Den spiller, der har flest i den pågældende position, vinder. Fx vinder 502 over               1222,  hvis der blev spurgt om hundreder. Hvis der blev spurgt om enere, hvor man       har lige mange, så vinder den, der har det højeste tal. .    Man skiftes til at spørge. .    Den, der får flest stik på en runde, har vundet. Eller spil til én har vundet alle                   kortene. *Hvis jeres barn har svært ved at forstå systemet, så anvend evt. konkrete materialer. Fx sten i forskellige størrelser, så dit barn kan se forskellen på tallenes værdi. Skriv 1, 10, 100 og 1000 på stenene (Se foto) (I kan også bruge papirstykker i forskellige størrelse og farve)           Spil 2 - Krig med lige eller ulige tal: .    Sæt tiden til 10-15 minutter. .    Bland kortene og fordel dem mellem jer. .    Læg kortene i hver sin bunke. .    Inden første kort vendes bestemmer første spiller, om der spilles om flest lige eller         ulige tal. .    Begge vender det øverste kort i bunken. .    Den der har flest af de valgte tal (lige eller ulige) vinder runden. Fx Hvis der spilles           om flest ulige tal i tallet 3158 og 2654, så vinder 3158, da 3,1,5 er ulige, og der kun         er ét ulige tal i 2654 nemlig 5. .    Vinderen vælger, om der spilles om lige eller ulige tal næste gang. .    Får man samme antal lige/ulige tal, er der krig. Alle lægger 3 kort med bagsiden op         og vælger selv et kort. .    Den spiller med flest af de valgte slags tal, vinder alle kortene Spillet er velegnet til at spille både hjemme og i skolen.

Aktiviteten er skøn for dit barns trivsel og evne til at lære nyt:

  • Her kan I lege hukommelsen stærk.
  • Gavner dit barns indlæring, som stimuleres af både faglig læring, og når dit barn bruger sin krop.
  • Stimulerer dit barns grundlæggende matematiske forståelse for tal, mængder og at tælle.

Velegnet fra 7 år til 9 år

Ovre i klassen bruger dit barn en masse kompetencer, og dit barn bliver udfordret både socialt, fagligt, fysisk og mentalt på samme tid. Dit barn kan få nemmere ved skoledagen ved at øve sig på en eller to af de faglige kompetencer i ro og mag med dig derhjemme.

Med opgaver, læringsspil og andre former for faglige, legende aktiviteter kan dit barn stille og roligt få styr på talgenkendelse, logisk tænkning, de små tabeller, skrivning og andre faglige færdigheder. 

Det kan også være, at dit barn ikke kan få nok af faglig leg og gerne vil fortsætte med bogstaver, tal og logik derhjemme. Eller måske er dit barn ikke startet i skole endnu, og glæder sig bare så meget at komme i gang ligesom de større søskende eller venner. Hav legetøj til skolesjov liggende rundt omkring derhjemme, så dit barn præsenteres for muligheden for at øve sig, når lysten er der.

Produktinformation
Varenummer 1002-M2.1
Brand Time2Learn
Alder 7 år, 8 år, 9 år
Velegnet til Hukommelse, Indlæring, Tal- og mængdeforståelse
Funktion Hukommelse, Indlæringsevne, Kognitive færdigheder, Koncentration, Logisk tænkning, Problemløsning, Samarbejde, Selvhjulpenhed, Selvstændighed, Tal- og mængdeforståelse
Fagområdet/Udvikler kompetencer indenfor og kendskab til Matematik, Naturvidenskab
Ta' med: i haven, i sommerhuset