Mestertyven - Mysteriespil

149,95 kr.
På lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
2001-258014
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot
  • Understøtter logiske færdigheder og kompetencer.
  • Understøtter dit barns kompetencer, når det gælder problemløsning.
Læs mere
Velegnet til:
  • Logisk tænkning
  • Problemløsning
  • Samarbejde
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Herlige og særlige egenskaber

Få en herlig eftermiddag med dit barn (og måske en kammerat eller to), mens I løser gåder, grubler og bruger jeres logiske sans til at løse mysteriet om, hvor den grådige millionær Hr. Krone har gjort af et uvurderligt armbånd, som han har tyvstjålet fra museet. 

Det er en samarbejdsspil, hvor I sammen skal lytte til en historie i flere dele. Søskende i flere aldre kan ofte samarbejde rigtig fint om at løse mysteriet. Alt efter jeres logiske evner tager det fra en time og opefter at løse de 7 missioner, der fører til sejr.

Undervejs får I at vide, hvad I skal lede efter på de billeder, der hører med i kufferten. I bliver grundigt vejledt af en fortælling undervejs, som afspilles på smartphone eller tablet ved hjælp af QR-koder på de foldere, der udgør selve mysteriet i spillet.
Man behøver ikke være dygtig til at læse eller regne, men at kunne observere og have lyst til at gruble er en fordel. Eller kan det jo være, at man bliver det undervejs, som plottet fortætter sig og spændingen stiger. Koderne, I skal finde frem til undervejs for at kunne komme videre, kan være både bogstaver og tal.
Det er inspireret af de meget populære mysterie-spil for voksne, og er en meget gennemtænkt og lettilgængelig udgave af et logik-spil for børn, der både sætter kreativ tankegang, bogstaver, tal og logik i fuld lue.

 Spillet udgøres af en lækker, lile kuffert af pap, hvori der ligger en vejledning og de i alt 7 missioner eller del-problemer, som I skal løse for at vinde. Det eneste, I skal bruge derudover, er noget at skrive med og en smartphone eller tablet med adgang til internettet. 

Eksempel:

I starter med at scanne den første QR-kode, som giver jer den første del af fortællingen om det frække tyveri af armbåndet. Nu skal I så åbne den første mission. Det vil helt praktisk sige, at I tager den folder, der står "Mission 1" på, hvor der også står "Find den hemmelige gang". Når I åbner folderen, ser I et billede af et museum. 
I skal så scanne QR-koden på forsiden af "Mission 1", og her får I at vide, at I skal lede efter nogle bestemte tegn på billedet og derefter bruge tegnene til at finde den hemmelige gang. I selve kufferten er der nogle kode-nøgler i form af hemmelige tegn og et koordinationssystem, som I kan sætte de ting, I finder på billedet af museet, ind i og på den måde løse gåden og finde den hemmelige gang.

Er det svært, kan I scanne flere QR-koder for at få tips til at finde løsningen. Når I har fundet frem til en kode til den hemmelige dør, skal I scanne løsnings-QR-koden og derefter indtaste koden. Så kan I fortsætte til folderen "Mission 2: Find det skjulte kodeord".

Man kan ikke springe en mission over, da det altid er et kodeord, der muliggør, at man kan lytte til den næste mission.

Man kan spille Mestertyven én gang. Så er mysteriet løst. Men hvis I tager notater undervejs på andet end på missions-folderne og lader være med at fortælle koderne til nogen, så kan andre søskende eller onkler også prøve at løse mysteriet om Mestertyven.

Aktiviteten er skøn for dit barns trivsel og evne til at lære nyt:

  • Her kan du styrke dit barns logiske tankegang.
  • En skæg måde at lege problemløser-evnerne stærkere.
  • Legen gavner ungernes evne til at samarbejde og se tingene fra andres perspektiv.

Velegnet fra 7 år.

Mange børn elsker at spille spil, hvor aktiviteten er begrænset og har klare rammer.. Og det er en rar modsætning til den frie leg med vennerne i skolen eller i institutionen-. Et spil har regler, og det kan være en lettelse.

Samtidig kan dit barn få erfaring med at tabe. Vores anbefaling er nemlig ikke at lade børnene vinde hver gang, når I spiller. Lær børnene at håndtere skuffelsen sammen med dig i trygge rammer. Det giver en robusthed, når de skal ud på egen hånd, hvor du ikke har mulighed for at skærme dem for nederlag og skuffelser.

Grønnere valg
Certificeret med Svanemærket, som er en af verdens skrappeste miljømærkninger. Ved at se på en vares livscyklus garanterer Svanemærket dig, at denne vare er blandt de miljømæssigt bedste produkter i sin varegruppe. Certificeringen er tidsbegrænset og under skarp kontrol for at sikre, at varen bidrager til mere ansvarlig brug af jordens ressourcer, mere ansvarlig omgang med kemikalier, mindre klimaaftryk, mere og renere natur og mere bæredygtighed i hverdagen. Læs mere om Svanemærket her
Produktinformation
Varenummer 2001-258014
Grønnere valg Svanemærket
Alder 7 år, 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år
Velegnet til Logisk tænkning, Problemløsning, Samarbejde
Funktion Empati, Kognitive færdigheder, Koncentration, Læringsparathed, Observation, Problemløsning, Samarbejde
Vejledning / spilleregler Dansk
Ta' med: i sommerhuset, på ferie