Osmo Kit Genius til iPad/iPhone

Specialpris kr. 899,95 Normalpris kr. 999,95
På Lager
Varenummer
1009-901-0001
Vi er helt ekstremt begejstret for Osmo her hos legetanterne, måden at kombinere iPad med leg og læring UDENFOR skærmen er intet mindre end fantastisk
Læs mere
Velegnet til:
  • Kreativitet
  • Logisk tænkning
  • Problemløsning
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Hvad gør dette produkt særligt

Et komplet kit til iPad/iPhone, som laver dit device om til en Osmo vedhjælp af base+reflector og de medfølgende redskaber til hele 5 forskellige spil.

Når først du har base+reflector, kan du tilkøbe flere Osmo spil.

Den base, der følger med sættet her, er til iPad.

Vi er helt ekstremt begejstrede for OSMO her hos legetanterne, måden at kombinere iPad/iPhone med leg og læring UDENFOR skærmen er intet mindre end fantastisk.

Og det er præcis, hvad OSMO gør.
Dit første indtryk, når du får starterkittet, er lækkerhed. De spil, der følger med, er udstyret med magneter i æsken, så de hænger sammen med basen, når man lægger det fra sig.

Det hele er meget intutivt lavet, så man er hurtigt igang, hvis der sidder små mennesker ved siden af én og tripper for at komme igang. Der findes forskellige niveauer man kan spille på, så der er både for de helt små, hvor man bliver guidet en del, til dér hvor du skal løse det selv.

De 5 spil i Genius er beskrevet her - hvis du vil vide mere om, hvad Osmo går ud på, så scroll længere ned på siden:-)

Tangram:
Der kommer en figur frem på skærmen. Denne figur skal I gendanne på bordet foran skærmen med de geometriske figurer, der følger med. Der er over 500 forskellige. Lige så snart I har lagt en figur rigtigt, bliver der kvitteret med en "ding" lyd, og figuren bliver gennemfarvet. På den måde bliver barnet hele tiden bekræftet i, om det er rigtigt eller forkert, så han eller hun oplever en kort vej til små succes oplevelser.
Når figuren er lavet helt færdig, modtager barnet nogle mønter, som spares op til at man senere kan bruge dem til at få hints. Tangram er på engelsk, men da I kigger former og farver, er det ikke svært for barnet at følge med. 

Words:  
I words kan man ligeledes spille forskellige niveauer og man kan spille mod hinanden. Der kommer et ekstremt klart og flot foto på skærmen, hvor der i den letteste udgave er udeladt et bogstav i ordet på f.eks. 3 eller 4 bogstaver og i den sværeste, skal man gætte hele ordet. Så barnet der først lige ha' lært bogstavernes lyd, kan altså godt spille med, selvom det er engelske ord, da man kan sige lyden og så skal barnet finde bogstavet, hvorimod barnet der har haft et antal år med engelsk godt kan gætte ordet selv og dermed også lærer engelsk. 

Numbers:
Dyk ned i havets dyb og udforsk de over 90 smukke fisk i alle former og farver.
Sammensæt brikkerne med tal og prikker for at danne de tal du ser på skærmen og fang en fisk hver gang du klarer en opgave. Med Osmo Numbers leger man, mens man finder løsninger på en mindre matematisk udfordring, og som i den virkelige verden er der ikke kun én løsning, men flere løsninger.Osmo viser f.eks. Et tal på skærmen og så skal barnet lægge de tal på bordet foran skærmen, som spillet registrerer og kvitterer med optjening af point.Gennem Osmo Numbers kan man træne de 4 grundlæggende regnemetoder, plus, minus, gange og dividere.

Masterpiece:

I Masterpiece kan dit barn skabe sit eget kunstværk, fx ved at tage et foto af en ven eller omgivelserne  - eller downloade et fedt motiv fra internettet - og bagefter tegne det op på et stykke papir ved at følge linierne på skærmen. Det er super fascinerende! Dit barn kan samtidig optage forløbet og sende det til fx den, der er blevet tegnet.

Masterpiece er fantastisk træning af finmotorik, hånd-/øje koordination, kreativitet og rumfornemmelse.

Newton

Her møder fysik kreativ problemløsning. På skærmen finder du en virtuel kuglebane, som mangler "ramper" som de faldende kugler kan løbe på. Og her skal dit barn være kreativ. Dit barn kan finde og bruge de forhåndenværende midler: blyanter, legetøj eller tegne streger på et stykke papir, som leder kuglerne videre i den rigtige retning. Super sjovt spil, der udfordrer kreativ problemløsning, opfindsomhed og snarrådighed.

OM OSMO: 

OSMO er en genial måde at få digital læring og leg til at spille sammen med analog (dvs "i det virkelige liv") læring og leg. Din Ipad eller Iphone bliver til en OSMO ved, at du stiller dit device på en OSMO base og sætter den røde "reflector" på foroven. Så downloader du appen til spillet/aktiviteten. Nu kan det, dit barn laver foran skærmen, opfattes af OSMO - og så er I i gang. 

Om I skal lave musik, tegne figurer, løse gåder, lære tal og bogstaver eller køre med racerbiler, kommer helt an på, hvilke OSMO spil, I har købt. Interaktionen mellem det, dit barn laver foran skærmen og det, der vises på skærmen, er helt unik, og det udfolder på smukkeste vis, hvordan intelligent teknologi og menneskelig kreativitet supplerer hinanden. 

Hvorfor OSMO?

OSMO har vundet mange priser og har legetanternes varmeste anbefalinger som en fremragende måde at hjælpe dit barn til større forståelse for teknologi og kodning - men også som en virkelig opfindsom måde at øve grundlæggende kompetencer som talgenkendelse, matematik, stavning, skrivning, kreativitet, musikkomposition og kreativitet.

Det her er fuldstændigt genialt og uden sidestykke. Da vi så det på en legetøjsmesse, gik vi bare totalt i koma. Osmo er bare lige det, der gør, at den teknologiske udvikling med Ipads og Iphones i alle hjem også bliver en positiv udvikling af børns aktive læring. 

Over 30.000 skoler verden over elsker Osmo og fortæller om, hvordan elevernes motivation boomer, når de arbejder med Osmo. Firmaet bag Osmo hedder Tangible Play og blev startet i 2013 af Pramod Sharma og Jerome Scholler, begge fædre til små børn. I starten lancerede de 3 Osmo-sæt, nemlig Words, Nweton og Tangram - og folk elskede dem. Derfor fortsatte de udviklingen af det, der er i dag virkelig er noget af det bedste hos Legeakademiet. 

Hvad kræver OSMO?

Alle OSMO aktiviteter kræver:

  • en Ipad eller Iphone i de nedenfor nævnte modeller
  • en base og en reflektor
  • et eller flere spil
  • eventuelt særligt udstyr, som heldigvis følger med det spil, der kræver dette udstyr.
  • En app, som du downloader fra App store, når du er klar til at spille.

iPad 2, iPad (3rd Generation), iPad (4th Generation), iPad (5th Generation), iPad (6th Generation), iPad Mini, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPad Mini 4, iPad Air, iPad Air 2,  9.7-inch og 10.5-inch iPad Pro.  iPhones: iPhone 6, 6s, 6 Plus, 6s Plus, 7, 7 Plus, 8 and 8 Plus

OBS: Du har alt hvad du skal bruge for at komme igang, hvis du bruger iPad. Du kan altid købe flere spil til.

Alder: 5-12 år, men yngre børn kan sagtens være med sammen med en voksen. Nogle detaljer er på engelsk, men da Osmo er meget intuitivt, betyder det ikke noget.

Produktinformation
Varenummer 1009-901-0001
Alder 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år
Velegnet til Kreativitet, Logisk tænkning, Problemløsning
Brand Osmo
Funktion Fantasi, Form- og farvegenkendelse, Hukommelse, Hånd-øje-koordination, Indlæring, Kognitive færdigheder, Koncentration, Kreativitet, Logisk tænkning, Læsefærdigheder, Nysgerrighed, Problemløsning, Samarbejde, Tal- og mængdeforståelse
Materiale Plast
Vedligehold Aftørres med fugtig klud
Ta' med: i klasseværelset, i sommerhuset
Fagområder/Udvikler kompetencer inden for og kendskab til: Biologi, Dansk, Kommunikation, Kreative fag, Matematik, Naturvidenskab
Awards Brain Child, Parents' Choice
Kompatibel med: iPad 2, iPad (3. Gen.), iPad (4. Gen.), iPad (5. Gen.), iPad Mini, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPad Mini 4, iPad Air, iPad Air 2, 9.7"-10.5" iPad Pro
OBS! Institutionsegnet