Quizspil - Smart 10 Junior
Smart10 Junior er børneudgaven af quizzpillet Smart 10, hvor alle deltagere får mulighed for at svare på alle quizspørgsmålene.
Voksenudgaven vandt Årets voksenspil i 2019.
- Kommunikation
- Logisk tænkning
- Miljøbevidsthed
- 0 mdr.
- 3 mdr.
- 6 mdr.
- 9 mdr.
- 1 år
- 18 mdr.
- 2 år
- 2,5 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- 6 år
- 7 år
- 8 år
- 9 år
- 10 år
- 11+ år
- Senior
Smart10 Junior er børneudgaven af quizzpillet Smart 10, hvor alle deltagere får mulighed for at svare på alle quizspørgsmålene. På den måde slipper dit barn for at sidde med følelsen af, at de andre fik nogle nemmere spørgsmål.
I midten af æsken ser du spørgsmålet med 10 forskellige svarmuligheder udenom. Under de gule knopper kan man se de rigtige svar.
Læs spørgsmålet op. Spørgsmålet kan fx være et sandt eller falsk spørgsmål så som "Et dette et hovdyr", og så er der 10 forskellige dyr, hvor I skal gætte om, om svaret er Ja, det er et hovdyr, eller Nej, det er det ikke.
I skiftes til at være førstevælger til at svare. Lad dit barn være først og fx gætte på, at "ja" en hest er et hovdyr. Ud for underspørgsmålet Hest står der ganske rigtigt Ja under den gule brik, og dit barn må beholde sin brik. Så må den næste sige sit gæt, løfte den gule brik ud for det dyr, der gættes på, og beholde den, hvis spilleren sagde det rigtige svar, inden brikken blev løftet.
Når det igen bliver dit barns tur, må der gættes endnu en gang eller meldes pas, hvis dit barn ikke kan svare på de resterende muligheder. Kommer en af jer til at svare forkert, mister spilleren den brik, man fik for at svare rigtigt om hovdyr. Æv.
Man mister dog kun de brikker, man har samlet i den runde, hvor man svarer forkert. Når der kommer en ny runde med et nyt spørgsmål, er du med igen. Og brikker du har vundet på et tidligere spørgsmål, beholder du stadigvæk. Ellers var man godt nok uheldig, hvis man svarede forkert til allersidst i spillet og mistede alt. Så uretfærdigt er spillet ikke.
Runden slutter, når alle underspørgsmålene er forsøgt besvaret - eller når alle deltagere melder pas på de sidste svar.
God variation af spørgsmål og sværhedsgrader
Spillet har en god variation af spørgsmål og sværhedsgrader.
I nogle runder skal I gætte, om noget er sandt eller falsk, fx om svarmuligheden er et blæseinstrument eller ej. I andre runder går det ud på at gætte, hvilket land forskellige bilmærker kommer fra.
Den første, som har samlet fx 15 eller 30 points har vundet.
Som en praktisk detalje kan I tælle points med tællerne i hvert hjørne af æsken - så der er mulighed for op til 4 spillere eller 4 hold, hvis I er mange, der gætter med.
Voksenudgaven vandt Årets Voksenspil i Danmark 2019.
200 spørgsmål med 2000 svarmuligheder.
Alt du skal bruge følger med i æsken.
Varenummer | 1145-I-1400078 |
---|---|
Alder | 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år, Senior |
Velegnet til | Kommunikation, Logisk tænkning, Miljøbevidsthed |
Sanser | Synssansen |
Funktion | Finmotorik, Hukommelse, Hånd-øje-koordination, Kommunikation, Lattermusklerne, Logisk tænkning, Nysgerrighed, Observation, Selvstændighed, Tålmodighed |
Materiale | Pap |
Vedligehold | Aftørres med fugtig klud |
Vejledning / spilleregler | Dansk |
Ta' med: | i sommerhuset, på ferie |