Puslespil til gulv - Verdenskort med dyr

159,95 kr.
På lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
46-10446
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot
  • Finmotorikken bliver stimuleret her.
Læs mere
Velegnet til:
  • Synssansen
  • Finmotorik
  • Form- og farvegenkendelse
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Herlige og særlige egenskaber

Udforsk verdens kontinenter og lær nogle af deres indbyggere af forskellige dyrearter at kende.

Det store gulvpuslespil måler ca. 61 x 91 cm når det er samlet og giver undervejs rig mulighed for lærerig kommunikation mellem barn og voksen. Samtidig øges dit barns sociale færdigheder i forhold til samarbejde og tolerance ved at lave puslespillet i fællesskab.

Puslespillet indeholder 33 ekstra tykke papbrikker med en speciel overflade der får dem til at se ud som nye længere.

Denne aktivitet udvikler vigtige kompetencer, som er herlige for dit barns trivsel og evne til at lære nyt:

  • Dit barn kan her udvikle sin finmotorik.
  • Styrker den visuelle perception.

Velegnet fra 6 år til 7 år

At lægge puslespil er en god måde at blive bedre til at se en enkelt brik og et hele regne ud, hvor den brik mon hører til i det store billede.

Evnen til at opfatte noget visuelt – altså med synet – og tænke sig til det, der mangler, er vigtigt i forhold til at lære både matematik, geometri og forstå, hvordan både sætninger, regnestykker, strikketøj og meget mere er opbygget i sekvenser og mønstre.

Der er også tit et særligt tema eller emne på puslespil, som I kan tale om, mens I lægger brikkerne. Det er en god måde at tale om alt muligt lige fra junglens dyr til astronomi og verdens flag eller klokkeslæt, og det udvikler dit barns ordforråd.

Kender du Melissa and Doug?

Legetanterne hos Legeakademiet har længe haft et skønt forhold til de dygtige folk hos det amerikanske legetøjsfirma Melissa & Doug. De har stor indsigt i, hvilket legetøj børn holder mest af at lege med, og som derfor pirrer deres nysgerrighed, fastholder deres opmærksomhed og giver deres hjerner og kroppe mest at lære.

Legetøjet er alsidigt og solidt, så de fleste af tingene kan anvendes på utallige måder. Det fremmer bæredygtigheden, når legetøjet kan bruges til forskellig leg uden yderligere forbrug af Jordens ressourcer og energi. Og hvert eneste år har virksomheden fundet på nye idéer til legetøj. En solid del af deres legesager af træ er FSC-certificerede, og de stræber efter at sænke CO2-aftrykket.

Se vores udvalg fra Melissa and Doug her.


Produktinformation
Varenummer 46-10446
Alder 6 år, 7 år
Velegnet til Synssansen, Finmotorik, Form- og farvegenkendelse
Brand Melissa & Doug
Sanser Synssansen
Funktion Finmotorik, Form- og farvegenkendelse, Hukommelse, Hånd-øje-koordination, Fordybelse og afslapning, Kognitive færdigheder, Koncentration, Logisk tænkning
Materiale Pap
Vedligehold Aftørres med fugtig klud
Fagområdet/Udvikler kompetencer indenfor og kendskab til Geografi
Anmeldelse af Puslespil til gulv - Verdenskort med dyr
Gennemsnitlig bedømmelse
Henny Lund
2022-01-03T14:57:05.391Z
Rigtig godt puslespil til børn, så de kan lære, hvor verdensdelene ligger i forhold til hinandnen.
Anette
2020-08-27T16:49:05.221Z
Puslespillet er af god kvalitet. Jeg har købt det til to af mine børnebørn på 4 og 8 år, og de lagde det lynhurtigt; men min ide var også at kortet med dyr kunne inspirere til samtaler om geografi, zoologi m.m., og at det var smart at have et stort kort der kunne pakkes sammen uden at krølle - min søn, børnenes far, fortæller det fungerer fint (vi bor ret langt fra hinanden).
Birthe Olsen
2020-04-29T13:40:35.13Z
Perfekt leveret
kari
2020-03-16T08:36:20.941Z
Min niece Freya - er begejstret 👍😉
malene
2020-02-25T10:52:46.816Z
Lærerigt puslespil, mine drenge på 3 og 7 bruge det flere gange ugentligt til mange forskellige lege