Pyxel™ - Dit interaktive robot-kæledyr

1.499,95 kr.
På lager – levering 1-3 hverdage.
Varenummer
21-EI-1130
Fri fragt ved 499,- | 5 Stjerner på Trustpilot
  • Lærer dit barn at forstå, tolke og aflæse.
  • Understøtter og træner den logiske tænkning.
Læs mere
Velegnet til:
  • Kognitive færdigheder
  • Logisk tænkning
  • Årsag / Virkning
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Herlige og særlige egenskaber

Mange af vores børn kommer til at beskæftige sig med kodning af computere eller i hvertfald have at gøre med computere og AI's, der har kode som udgangspunkt. 

Lige så mange af os forældre synes, at det er fremmed at have med kode at gøre. Men i dag er det at kode noget helt andet end i '00erne, hvor det handlede om at skrive indviklede koder med på tastaturet. 

I dag kan man nemlig kode med blokke i kodesprog som Python, Blockly og Scratch, og her er det meget mere logisk og intuitivt. En blok er en knap i en app, fx med teksten "Gå fremad". Al den indvinkede computer-kode, som skal styre "gå fremad", er gemt bag ved knappen, så man kun ser en knap eller en blok og ikke alt det svære kode-sprog.

Den søde, logrende Pyxel er en introduktion til at kode med blokke. Det betyder, at dit barn åbner en app, som kan styre robothunden, og her kan dit barn give Pyxel den ene kommando efter den anden. Dit barn bygger en række af kommando-klodser, hvor der fx kan stå "gå fremad", "logre", "spinne" "kærlige øjne", "stå", "tisse" og så videre, og kommandoerne kan bygges ind i hinanden som puslespilsbrikker. 

Det hele foregår meget intuitivt i app'en, klodserne har hver sin farve, og dit barn lærer hurtigt at beherske mange forskellige kommandoer. Så snart logikken med at bygge rækker af kode-klodser er på plads, så kan dit barn få timer til at gå med at kode sit nye digitale kæledyr. 

En yderligere fordel er, at Pyxel kun kræver en internetadgang i starten. Så snart der er etableret wifi-forbindelse mellem dit barns tablet, telefon eller computer og Pyxel, skal der ikke være afgang til internettet mere. Så risikerer du ikke, at dit barn giver sig til at lave alt muligt andet på internettet og kan koncentrere sig om at blive klogere med Pyxel.

Du skal regne med at bruge tid på at hjælpe dit barn godt i gang.

Egenskaber: 

  • Pyxel kan lære mere end 30 tricks.
  • Pyxel kan både bjæffe og miave, så det er en fin kombi af hund og kat.
  • Pyxels udtryk kan kodes.
  • Med touchsensor, så den reagerer på at blive nusset og klappet.
  • Med lydsensor, så Pyxel reagerer på lyde.
  • LED-lys, der kan kodes til forskellige indstillinger.
  • Logrende, programmerbar hale.
  • Pyxels ansigtsudtryk kan programmeres.
  • Alle disse muligheder kan kodes i tusindvis af forskellige kombinationer, så dit barn oplever at kunne styre en robot ved hjælp af blok-kodning.
  • Når dit barn har lavet en kode-sekvens i app'en, kan den aktiveres ved hjælp af en knap på kodeaktivatoren. Der kan laves op til 6 kode-sekvenser, som kan gemmes på forhånd og aktiveres efter hinanden. 
  • Der medfølger USB-C kabel, kodefjernbetjening til at aktivere koderne med, Pyxel selv og en guide til at komme hurtigt i gang. 
  • Der er QR-kode med i guiden, som yderligere hjælper dig i gang, og som gør det nemt at finde og downloade den app, dit barn skal bruge.
  • Der findes mange hjælpe-videoer på blandt andete YouTube med forslag om forskellige kode-sekvenser, dit barn kan lade sig inspirere af i starten.
  • Fjernbetjeningen bruger 2 AAA-batterier, der ikke medfølger.
  • Leg med Pyxel lærer dit barn (og dig) at bruge Python og Blockly.

Denne aktivitet understøtter relevante kompetencer, som er skønne for dit barns trivsel og evne til at lære nyt:

  • Lærer dit barn at forstå, aflæse og tolke.
  • Understøtter logiske kompetencer og færdigheder.
  • Her får børnene hænderne i leg med årsag-virkning.

Velegnet til børn i alderen fra 8 år.

Videnskab er ikke længere noget svært og støvet, som voksne går op i på fjerne laboratorier eller kontorer. Det er STEM-baseret leg og eksperimenter (Science, Technology, Engineering and Math) bevis på. Skellene mellem naturvidenskab, teknologi, ingeniørkunst og matematik bliver visket ud, og dit barn bliver centrum for læringen via eksperimenter og leg.

Kender du Learning Resources?

At give børn materialer, der gør det sjovt at lære er vigtigt for Learning Resources - det det antyder deres navn også.

Især STEM (Science, Technology, Engineering og Math) er i højsædet hos Learning Resources. Eksempelvis kan dit barn lære om kodning, at eksperimentere, undersøge sin verden og bygge robotter. For lærere er Learning Resources en guldgrube til læring. Matematikspil, kod-selv-dinoer og dyr at sortere kan virkelig friske undervisningen op.

Se vores udvalg fra Learning Resources her.


Hvad betyder STEM?

Ved du, hvad STEM betyder, og hvorfor de fleste børn lærer bedre, når de arbejder tværfagligt? Læs om STEM her
Produktinformation
Varenummer 21-EI-1130
Brand Learning Resources
Alder 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år
Velegnet til Kognitive færdigheder, Logisk tænkning, Årsag / Virkning
Materiale Plast
Vedligehold Aftørres med fugtig klud
Vejledning / spilleregler Dansk, Engelsk, Svensk, Tysk
Kræver/Hvad følger med/følger ikke med: Batterier følger ikke med